فرآیندی است برای حصول اطمینان از اینکه فعالیتهای انجام شده با فعالیت های برنامهریزی شده مطابقت دارد.
((بین آنچه که هست و آنچه باید باشد))
استانداردها معیارهای ویژهای برای سنجش عملکرد آینده سازماناند. مدیران مسئولیت دارند هدفها و برنامههای سازمانی را به استانداردهای قابل سنجش و مناسب تبدیل کنند.
انواع استانداردها:
1)استانداردهای کمی:
کمیت، مقدار، تعداد و زمان مورد نظر را نشان میدهد.
2)استانداردهای کیفی:
این استانداردها بر کیفیت تولیدات یا خدمات نظر دارد و مطلوبیت آنها را تعیین میکند.
*توجه*
برای دریافت فصل های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.